كارت هوشمند RO چه كاربردي دارد؟

معرفي انواع پرينت ركارت پي وي سي، كارت خام و اكسسوري

كارت هوشمند RO چه كاربردي دارد؟

كارت RO نسل جديد كارت هاي هوشمند است كه به صورت غير تماسي مورد استفاده قرار مي گيرد و كاربردهاي فراواني دارد. در حال حاضر حدود شانزده نوع كارت غيرتماسي با فناوري هاي مختلف، در بازار وجود دارد اما به علت جديد بودن، هنوز به صورت گسترده در جوامع مورد استفاده قرار نگرفته است. اين كارت كه به كارت Read Only يا فقط خواندني معروف است قابليت نوشتن اطلاعات را ندارد و فقط يك عدد و كد ثابت چند رقمي و غيرتكراري درون حافظه اي كه در آن ها تعبيه شده است ذخيره مي گردد. 

 

خواندن اين اطلاعات فقط از طريق ريدر كارت R/O امكان پذير است كه براي اين منظور نيازي به تماس كارت با دستگاه نيست. دستگاه كارت خوان RO بدون تماس فيزيكي با كارت و از طريق امواج راديويي، تراكنش انجام مي دهد واطلاعات را منتقل مي نمايد. براي اين منظور فقط كافي است كارت در نزديكي ريدر قرار گيرد تا با ايجاد يك ميدان مغناطيسي با آن ارتباط برقرار نمايد. لازم به ذكر است كه فاصله لازم جهت خواندن اطلاعات، به نسبت ميزان بزرگي ميدان مغناطيسي ايجاد شده متغير خواهد بود.

 

 دستگاه ريدر قادرست اطلاعات ذخيره شده روي خريد كارت هاي بدون تماس RO را از فاصله 10 سانتي متري بخواند. لازم به ذكر است كه انرژي لازم جهت فعال شدن چيپست، از طريق امواج ميكروويو كه از كارتخوان مخابره شده و يا باطري مينياتوري كه روي كارت لحاظ شده است دريافت مي گردد.

 

كاربردهاي كارت بدون تماس RO



  • كارت مترو و اتوبوس
  • كارت دانشجويي
  • كارت تخفيف
  • كارت عضويت

مشخصات كارت بدون تماس RO

فقط قابليت خوانايي دارند

چيپت در اين كارت ها بصورت دايره اي

مانند كارت مايفر غير تماسي است

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.